Jouw communicatie
van A tot Z
Hoe zorg je ervoor dat je klanten weten dat jij de beste dienst of het beste product hebt? Hoe maak je van elke klant een trouwe klant? Hoe deel je je kennis op een manier die anderen echt begrijpen? Realiseer je je wat je expliciet en impliciet zegt?
Omdat een stukje tekst nooit zomaar een stukje tekst is, biedt Verhalen à la carte je altijd meer dan dat. Elke boodschap die jij uitzendt is immers onderdeel van een groter communicatieplan, van je visie, je merk, je brand, of hoe hip je het ook wilt noemen.
Een complete, creatieve campagne: tekst, beeld, online, offline, intern en extern, alles komt aan bod. We kijken naar jou, je bedrijf, je ideale klant, je dromen en je wensen. Ik geef je de handvatten waar je ook later op terug kunt vallen, zodat je altijd eenduidig en helder met je doelgroep communiceert.
Zo zet ik al mijn creativiteit in voor een verrassend en verfrissend communicatieconcept. En zo ontwikkelen we samen een strategie die niet alleen op social media maar bijvoorbeeld ook in al je e-mails en telefoongesprekken terug te vinden is. Een duidelijke communicatielijn, passend bij jou, je dromen en je visie.
Jaarverslagen en communicatieplannen die eruitzien als een soort invuloefening zijn dan ook niet bij mij op hun plaats…, tenzij je benieuwd bent naar hoe het ook anders kan!
Natuurlijk hoef je niet altijd een hele nieuwe strategie te ontwikkelen. In het onderstaande menu vind je het complete aanbod. Elke dienst is los af te nemen, maar je kunt ook je eigen pakket samenstellen!
Wat is nu, voor jou, de beste strategie om je doelen te behalen?
Waar?
Over het hoe & wat maken we vooraf natuurlijk heldere afspraken.
Voor wie?
Jouw ideale campagne
kan gerealiseerd worden met 1 of meer van de onderstaande diensten
Columns
Door een column leren je lezers (of luisteraars) je beter kennen. Je kunt laten zien waarom je doet wat je doet en welke weg je al hebt bewandeld. Zo schep je vertrouwen en bouw je een band op met jouw zorgvuldig geselecteerde doelgroep. Aan de hand van onze gesprekken, schrijf ik de columns uit jouw naam, want het blijft altijd jouw verhaal. Jij kiest de thema’s en het platform, maar ik zal zeker af en toe een suggestie doen. Heb je al iets geschreven en wil je dat ik jouw tekst wat aanscherp? Dat kan natuurlijk ook!
Long copy
Een informatief artikel met goed onderbouwde argumenten en duidelijke voorbeelden geeft de lezer een helder beeld van het wie, wat, waar of waarom van jouw dienst of product. In een jaarverslag, in een brochure of in een vakblad bijvoorbeeld kan een verdiepende tekst een goede presentatie van je werk zijn.
Short copy
Krachtig en helder informatie delen, inspireren en aanzetten tot actie met slogans, banners, uitnodigingen, social media-berichten et cetera.
Interviews
Laat de (ervarings)deskundigen voor je spreken en geef zo meer inzicht in jouw wereld. Achtergrondinformatie in combinatie met een persoonlijk element: interviews zetten aan tot denken en kunnen een gevoel dat mensen met jouw merk associëren bevestigen.
Ghostwriting
Soms kun je niet de juiste woorden vinden om je verhaal te vertellen. Je levensverhaal of het ontstaansverhaal van een bijzonder product bijvoorbeeld. Je hebt gaandeweg veel geleerd, maar het lukt je niet om al je kennis krachtig over het voetlicht te krijgen. Of je wilt de geschiedenis van je bedrijf delen ter ere van een jubileum, maar komt niet voorbij wat droge feitjes. Met de juiste woorden en beelden bereik en inspireer je wel de juiste mensen! Na een paar interviews bewerk ik jouw ideeën en vakkennis tot een prettig leesbaar artikel, boek of een begrijpelijke speech.
Advertorials
Geen droge reclamekreten, maar een aantrekkelijke én informatieve tekst waaruit blijkt wat jij voor jouw doelgroep kunt doen.
Speeches
Het is spannend om voor een grote groep mensen te staan en je verhaal te vertellen. Een goede opbouw, een beetje humor en de juiste keuzes wat wel of wat niet te vertellen zal je helpen. Ook je presentatie (materiaal en fysiek) krijgt aandacht.
Verhaal in beeld
Vooral informatie die vaak met veel cijfers of lange opsommingen gepresenteerd wordt, heeft baat bij wat visuele ondersteuning. Je kunt gemakkelijk en snel zelf de handigste symbolen en figuren leren tekenen terwijl we een schematisch bouwplan ontwikkelen voor jouw verhaal.
Herschrijven
Of: het vertalen van teksten die men vergeet naar teksten die men onthoudt. Cultuur- en bedrijfseigen uitdrukkingen werken vaak als stoorzender, met als gevolg dat niemand onthoudt wat je net hebt gezegd. Een snelle vertaalslag zorgt ervoor dat jouw tekst wel beklijft!
Webteksten
Je site werkt als een informatief visitekaartje. Je wilt duidelijk maken wat je doet en voor wie met als doel je klanten zo snel mogelijk persoonlijk te ontmoeten. De call to action en de informatieve webteksten hebben dat als belangrijkste doel.
Manuscriptbegeleiding
Je schrijft een boek waarin je al je kennis over een bepaald onderwerp kwijt kunt. Ik ondersteun je bij het maken van je schrijfplan, bij het maken van harde, maar noodzakelijke keuzes, bij het vinden van jouw schrijfstijl et cetera tot ook jouw boek overal verkrijgbaar is!